Condicions de gestió

Definicions:

  • Sol·licitant: Es considerarà com a SOL·LICITANT, en endavant, tota Persona Física major d'edat, Societat, Empresa, Associació o qualsevol altra entitat que desitgi contractar els Serveis oferts a través de la web www.registrecentral.es.
  • registrecentral.es: El portal registrocentral.es és un portal web gestionat per l'entitat SEDE TELEMATICA SL, amb CIF 93567592, dedicat a la gestió de tramitacions relatives a dades de bases públiques com a Registres Civils, Jutjats de Pau i ajuntaments del territori espanyol.

1. Condicions de Contractació

Aquestes condicions legals regulen el procés de contractació a la web www.registrecentral.es.

L'adquisició de qualsevol dels serveis oferts en www.registrecentral.es, implica l'acceptació d'aquestes condicions legals de contractació, les condicions d'ús i la política de privacitat, així com el ple coneixement de l'usuari que el servei és ofert per l'entitat privada SEDE TELEMATICA SL.

registrocentral.es informa a l'usuari que l'idioma escollit per a la celebració d'aquest contracte electrònic és el castellà i que no es preveu l'emmagatzematge del mateix per un tercer de confiança encara que www.registrecentral.es si emmagatzema un registre de totes les comandes realitzades pels seus clients. Si ho desitja, pot imprimir o copiar aquesta pantalla per conservar aquestes condicions legals.

Tots les dades personals introduïdes en aquesta web per a la consecució de la informació sol·licitada són tractades d'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD), i amb el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”), són utilitzats exclusivament per a la tramitació, enviament i facturació dels certificats. Sota cap concepte s'utilitzaran per a campanyes publicitàries, ni enviaments no relacionats amb la tramitació concreta que hagi motivat el seu tractament. Pot obtenir més informació al respecte a la secció Política de privacitat.

2. Informació del servei

2.1 Garanties del processament de dades

Tots les dades personals introduïdes en aquesta web per a la consecució dels certificats sol·licitats són tractades d'acord amb la Llei Orgànica de Protecció de Dades LOPD, i són utilitzats exclusivament per a la tramitació, enviament i facturació dels serveis contractats.

Les seves dades seran cedides exclusivament quan sigui necessari per a la correcta tramitació del servei sol·licitat, sent transmeses al Ministeri de Justícia, Registres Civils, Jutjats de Pau, o gestors personals encarregats de la consecució de certificats.

Tots les dades són enviades i emmagatzemades de manera segura en el nostre servidor, mitjançant un certificat SSL de xifrat de seguretat, pel que les seves dades, tant les personals com especialment les seves dades de pagament, tenen un tractament legal garantit i segur.

Per a una informació més detallada així com per conèixer tots els drets que el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”) li atorga, pot visitar la secció Política de privacitat.

2.2 Terminis de lliurament

Els terminis d'enviament dels certificats són orientatius i mai poden ser garantits degut a que els temps d'emissió dels certificats i la signatura per part de l'encarregat del Registre Civil / Jutjat de Pau depenen de canvis en el funcionament d'aquestes entitats així com saturació puntual de sol·licituds, problemes tècnics i/o altres qüestions alienes al control del portal registrecentral.es

Els terminis per tant no són vinculants i el procés de cancel·lació per retards en l'obtenció dels mateixos es regeix pel punt tercer d'aquestes condicions de gestió. El sol·licitant accepta que www.registrecentral.es no és responsable dels retards en la consecució dels certificats per part dels Registres Civils o Jutjats de Pau competents.

El sol·licitant accepta que www.registrecentral.es no és responsable dels retards/extravios de la documentació durant l'enviament, finalitzant la responsabilitat legal i gestora una vegada els certificats hagin estat enviats, essent el servei considerat finalitzat una vegada han estat enviats els documents.

El sol·licitant accepta que els retards/extravios de la documentació durant l'enviament són responsabilitat de l'entitat de transport dels documents, podent reclamar el sol·licitant directament a l'empresa de transport amb el codi de seguiment personalitzat de l'enviament en cas d'un enviament certificat. Si el sol·licitant va escollir l'opció d'enviament ordinari sense seguiment no disposarà de número de seguiment per reclamar.

2.3 Finalitat dels certificats

La finalitat del certificat pot ser sol·licitada pel Registre Civil corresponent per a la correcta emissió del seu certificat, per la qual cosa en cas de no haver-se exposat aquesta raó es sol·licitarà al client la especificació de la mateixa.

Els certificats de naixement expedit per a la primera obtenció del DNI (Document Nacional d'Identitat) o passaport tenen un tractament especial, per la qual cosa és OBLIGATORI especificar aquest fi. En aquest cas, el nombre de còpies que es poden sol·licitar és només d'una, essent emesa a tal efecte del primer DNI o PASSAPORT sense possibilitat de còpia addicional. En cas de pèrdua o extraviament d'aquesta còpia, és necessària una denúncia de robatori o extraviament per poder obtenir una nova còpia del Registre Civil o Jutjat competent.

2.4 Falta de dades, impossibilitat d'expedició, dades incorrectes o certificats de publicitat restringida

En cas que per un error o desconeixement del sol·licitant, la sol·licitud no es faci amb les dades correctes i, per tant, el registre civil, jutjat de pau, ajuntament, etc., indiqui que amb aquests dades enviats no es troba el fet a certificar, ens posarem en contacte amb el sol·licitant mitjançant correu electrònic o el seu telèfon (utilitzant les dades de la sol·licitud) per sol·licitar-li que rectifiqui aquesta informació sense cap cost.

El sol·licitant disposa de 20 dies naturals per respondre a aquesta comunicació i aportar la informació correcta o que faltés, podent-se gestionar el tràmit fins en 3 registres civils diferents si té dubtes del lloc del fet, estant aquesta triple gestió inclosa en el cost inicial de la sol·licitud.

Passats aquests 20 dies naturals sense resposta del sol·licitant o en cas que el fet no s'hagi trobat en cap dels 3 municipis addicionals indicats pel sol·licitant, es tancarà l'expedient de sol·licitud donant el servei de gestió del certificat per finalitzat i sense possibilitat de devolució de l'import mitjançant dret de desistiment al ser un tràmit finalitzat.

Els certificats per a l'obtenció del DNI només es poden sol·licitar un cop. En cas de contractació dels nostres serveis per gestionar aquest certificat i les autoritats advertissin que no es pot perquè ja s'ha expedit anteriorment, el client perd el dret a sol·licitar la devolució ja que la gestió es considera finalitzada per la impossibilitat d'aconseguir una segona còpia per responsabilitat del client.

2.5 Certificats de publicitat restringida / dades protegides

Si la gestió del certificat ha arribat al seu punt final però el certificat sol·licitat no es pot enviar per correu postal perquè es tracta d'un certificat de PUBLICITAT RESTRINGIDA, la gestió es considerarà finalitzada un cop s'hagi realitzat tot el tràmit viable per part nostra i no hi haurà possibilitat de cancel·lació del servei, ja que el sol·licitant és responsable de conèixer que aquest certificat contenia DADES SUBJECTES A RÈGIM DE PROTECCIÓ ESPECIAL (CAPÍTOL SEGON de la Llei 20/2011, del Registre Civil).

Aquest certificat protegit podrà ser enviat al Registre Civil més proper al domicili del sol·licitant, però només podrà ser recollit per l'inscrit o els seus representants legals. Si l'inscrit ha mort, l'autorització per accedir a les dades especialment protegides només la podrà efectuar el Jutge de Primera Instància del domicili del sol·licitant, sempre que justifiqui interès legítim i raó fonamentada per sol·licitar-ho.

Recordem que, segons l'article 83 i 84 de la Llei 20/2011, del Registre Civil, els certificats protegits i de publicitat restringida són, entre altres, els que inclouen informació de filiació adoptiva i desconeguda, rectificació del sexe, causes de privació o suspensió de la pàtria potestat, matrimoni secret, legat d'avortaments, canvis d'apel·latiu autoritzats per ser víctima de violència de gènere o el seu descendent, així com altres canvis d'identitat legalment autoritzats.

3. Cancel·lacions i devolucions

Les cancel·lacions i devolucions dels serveis contractats es regeixen per la Llei espanyola 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovada pel Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre. D'acord amb aquesta llei i el seu article 97, s'informa al sol·licitant dels drets i obligacions de la contractació actual.

El sol·licitant del servei confirma en realitzar el pagament de la sol·licitud que el seu desig és la tramitació des d'aquest mateix moment, acceptant expressament que el començament de la tramitació sigui durant el termini de desistiment previst a l'article 104.

D'acord amb l'article 103 d'aquesta Llei, el sol·licitant perdrà el dret de desistiment quan la tramitació hagi estat executada en la seva totalitat per part de registrocentral.es.

Es considera la tramitació completada en la seva totalitat, i per tant no existeix la possibilitat de desistiment i devolució quan els documents hagin estat enviats, ja que això suposa haver completat el servei en la seva totalitat per part de la gestora registrocentral.es, independentment que el sol·licitant accepti o no la recepció de la documentació a la seva arribada al seu domicili, o aquesta pateixi un retard/extravíament responsabilitat de l'empresa de transport.

D'acord amb l'article 108.3 de la mateixa Llei, quan no s'hagin finalitzat tots els passos per a l'obtenció del certificat i aquest no hagi estat enviat, el sol·licitant podrà exercir el dret de desistiment, sent cobrat per registrocentral.es la part corresponent a la primera fase ja finalitzada de creació d'expedient, registre de sol·licitud, assignació al gestor professional i començament de la gestió, el qual té un cost total de 9'13 euros (IVA inclòs) per sol·licitud.

En cas que s'hagi realitzat la contractació de serveis addicionals com la «gestió preferent» al Registre Civil Central, aquests costos no podran ser reemborsats si és un servei que ja s'ha realitzat per part dels nostres gestors. En el cas dels certificats de publicitat restringida, es regirà per el punt 2.5 d'aquestes condicions de gestió.

La resta de l'import abonat en la sol·licitud, comprès per tant pel total pagat menys els 9'13 euros i el servei de «gestió preferent», serà reemborsat al sol·licitant pel mateix mètode de pagament utilitzat en la contractació del servei, sent el termini de reintegrament de 15 dies per part de registrocentral.es.

Per exercir el dret de desistiment és obligatori i necessari fer la sol·licitud expressa via correu electrònic. El termini màxim per sol·licitar la devolució és de 18 mesos des del moment de la contractació.

4. Confidencialitat i ús

Les comunicacions entre registrocentral.es i el sol·licitant tenen caràcter privat i confidencial i només per a la persona a qui va adreçat, podent contenir informació confidencial i subjecta al secret professional, la qual divulgació no està permesa per la llei.

La distribució, còpia o utilització d'aquests missatges, o de qualsevol document adjunt al mateix, qualsevol que fos la seva finalitat, estan prohibits per la llei.

Els correus electrònics poden no ser segurs en accedir-hi per tercers, per la qual cosa no es garanteix la confidencialitat ni la correcta recepció dels mateixos, ja que poden ser interceptats, manipulats, destruïts, arribar amb demora, incomplets o amb virus. registrocentral.es No es fa responsable de les alteracions que es puguin fer al missatge un cop enviat.

La informació subministrada al SOL·LICITANT és per al seu ús exclusiu i únic, per la qual cosa està obligat a mantenir total confidencialitat en relació amb les dades i la informació transmeses. El SOL·LICITANT no podrà cedir aquesta informació o part de la mateixa a tercers sense el consentiment previ i per escrit de registrocentral.es. Aquestes obligacions de confidencialitat subsistiran fins i tot després de finalitzar les seves relacions amb registrocentral.es. El SOL·LICITANT serà, per tant, responsable de qualsevol mal ús o filtració que es produeixi entre el seu personal o qualsevol tercer al qual hagi comunicat la informació.

5. Responsabilitat

registrocentral.es garanteix tant la legitimitat de les fonts utilitzades en l'elaboració dels seus serveis d'informació, com els procediments i accions destinades a la seva creació, i la legalitat de la cessió de les dades de caràcter personal d'acord amb la Llei 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal. No obstant això, el SOL·LICITANT es compromet a observar el que estableix aquesta Llei. Tot i que registrocentral.es dedica l'esforç i cura més grans per tractar que la informació subministrada sigui correcta i fiable, a causa de:

  • la gran quantitat de material amb el qual treballa registrocentral.es per recopilar la informació
  • al fet que la informació es elabora a partir de les dades subministrades per fonts sobre les quals registrocentral.es no sempre té control i la verificació no sempre és possible.
  • a la possibilitat d'error, registrocentral.es no garanteix la correcció de la informació subministrada ni es fa responsable dels possibles errors o omissions. En conseqüència, el SOL·LICITANT no podrà exigir cap responsabilitat pels danys i perjudicis derivats d'errors i/o incorrecció o inexactitud en la informació subministrada.

registrocentral.es no serà responsable de cap dany o pèrdua derivada de negligència, retard o error per part seva o dels seus directius, empleats i agents a l'hora de procurar, transmetre o subministrar la informació objecte del present contracte, ni en prestar els serveis contractats.

La responsabilitat de registrocentral.es respecte als danys causats per negligència greu, així com la indemnització de danys i perjudicis i abonament d'interessos en cas de falta de compliment, no excedirà en cap cas, per pacte exprés de les parts, de la totalitat de les quantitats pagades pel SOL·LICITANT a registrocentral.es.

6. Obligacions del sol·licitant

El SOL·LICITANT haurà d'abonar el cost dels serveis contractats, així com col·laborar en tot moment amb registrocentral.es, proporcionant els documents i informació sol·licitats, que seran emprats per la prestació dels serveis contractats. El SOL·LICITANT serà responsable de la veracitat, exactitud o omissió d'informació o documents subministrats. Els temps d'execució dels serveis quedaran suspesos en el moment de la sol·licitud d'informació o documentació al CLIENT, reanudant-se un cop aquesta hagi estat subministrada de manera completa.

registrocentral.es es compromet a intentar contactar per correu electrònic fins a 3 vegades amb el SOL·LICITANT en cas que sigui necessària informació addicional per a la tramitació efectiva de la sol·licitud. Si el SOL·LICITANT fa cas omís als requeriments i no contacta amb registrocentral.es en el termini de 30 dies, la sol·licitud passarà a considerar-se finalitzada legalment per impossibilitat de tractament.

7. Passarel·la de pagament

El mitjà de pagament ofert a la pàgina web és una plataforma internacional de pagament segur i confidencial, anomenada STRIPE, per la qual cosa registrocentral.es declina qualsevol tipus de responsabilitat en els problemes que puguin derivar de la utilització d'aquest sistema STRIPE o plataformes aliens a registrocentral.es.

registrocentral.es es reserva el dret de rebutjar una comanda quan tingui sospites fonamentades de frau.

8. Llei aplicable i jurisdicció

Les Condicions d'ús i gestió i la sol·licitud de servei es regeixen per les lleis espanyoles. En cas de sorgir conflicte o discrepància en relació amb l'aplicació o interpretació d'aquestes condicions generals, les parts faran tots els esforços raonables per resoldre amistosament les seves controvèrsies, sotmetent-se en defecte a Arbitratge, obligant-se les parts de manera expressa a complir el Laude arbitral que es dicti, i tot això amb excepció de les accions que contractualment o legalment hagin de resoldre's pels jutjats i tribunals de la jurisdicció ordinària.

A aquests efectes les parts disposen que l'Arbitratge serà administrat pel Tribunal Arbitral de Marbella, que designarà un sol àrbitre. L'Arbitratge tindrà lloc a la ciutat de Marbella.

A només efectes de formalització judicial de l'Arbitratge, així com per a la resolució d'aquelles accions que contractualment o legalment hagin de resoldre's pels Jutjats i Tribunals, les parts es sotmeten expressament a la jurisdicció de Marbella, amb renúncia, així mateix expressa, a la invocació de qualsevol altra jurisdicció, material o competència territorial.

caCatalà
Desplaça cap amunt